събота, 26 юли 2014 г.

Бонбони от моркови

Реших, че ще е добре да напиша и една различна публикация тук. Не е свързана с картичките ми, а по-скоро с невероятните усилия, които полагам, за да завърша едно започнато бурканче и останало си недовършено. Сигурно от 2 месеца в главата ми се е загнездила мисълта за това бурканче. В момента, в който го видях (особено факта, че беше пълно с невероятен крем, който беше набързо дегустиран целият :D) си го представих в лилава дантела и с цветя на капачето. Е представата за това как изглежда е още толкова жива в ума ми, но така и не стигам до завършването му.
Наскоро реших да тествам да направя едни домашни бонбони от моркови. Майка беше намерила рецептата в интернет, но стават наистина много хубави и дори и човек обожаващ шоколада (АЗ) им се наслади с огромно удоволствие (в тях няма и грам шоколад, какао или нещо подобно).
Първият ми и за сега единствен опит в направата на тези бонбони се оказа сравнително успешен (сториха ми се леко сухички, но може би зависи и от морковите, а не само от кулинарните ми умения, които не са особено големи).
За фотосесията, освен незавършеното бурканче беше употребен и един поднос - един опит за декупаж от много отдавна (той дори е наречен, ама като ми се появи отново музата ще го довърша - това е много лоша черта на овните, в момента, в който загубят интерес и муза и захвърлят нещата :D ).
И в тази ми публикация пак ще спомена дизайнерските хартии на ScrapBerry's тъй като за фон на цялата ми лилаво-оранжева гама бяха използавани два прекрасни листа :D
Тук няма как да не спомена, че специално за мен част от удоволствието да изям нещо сладко е начинът, по който изглежда. Обожавам да се наслаждавам на нещата :D

Ето и моите бонбони - сервирани с доста ентусиазъм:


Отпред се вижда герберчето, което смята приветливо да кацне на капачката на бурканчето. А тази лилава дантелка - ех....

Снимките са с новата ми придобивка - затова толкова им се потрудих :D :D :D


И един по-близък план на морковено-кокосовите ми бонбони.

 
Ееее може би ще е добре да напиша и рецептата, защото наистина си заслужава да се опитат:
(източникът не ми е известен, ако някой си я припознае като него - с най-голямо удоволствие, ще сложа линк към страничката или блога му):

1. 500 гр. моркови
2. 150 гр. кокосови стърготини (аз не ги използвах всичките, половината ми стигнаха)
3. 1 ч.ч. захар
4. 1 ванилия
5. корите на 2 портокала

Морковите се настъргват надребното ренде и се смесват със захарта (аз използвах кафява захар и все пак ми се сториха доста сладки), портокаловите кори и ванилията и се слагат на умерен огън.
Те сами си пускат вода и се задушават докато тази вода се изпари.
Оставят се да постоят за 5 мин и се слагат 50 гр кокосови стърготини, объркват се и сместа се оставя да изстине напълно
После се оформят топчета и се топят в другите стърготини ( на мен ми отидоха за овалване само 25 гр - едно пакетче, и тъкмо от тези в рецептата ми останаха з още 1 доза).
Аа да не забравя - след като се направят е хубаво да се сложат в хладилник, да се стегнат.
 
Хубав и усмихнат ден :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар